Teraźniejszy rynek ofert pracy stawia przed osobami ubiegającymi się o pracę coraz większe przeszkody. Często na jeden zgłoszony wakat w nieznanej firmie nadchodzą dziesiątki aplikacji. I są te liczby bliżej setki niż dziesiątki. Tak, więc musimy w ciągu kilku przysłowiowych sekund przyciągnąć uwagę osoby czytającej i przekonać go żeby zaprosił nas na rozmowę? Również, co zrobić, aby w ciągu tych sekund całkowicie go nie zniechęcić do naszej osoby i przedstawienia nam oferty pracy? Kiedy praca jest Twoim celem przystosuj sobie kilka porad, czego unikać, a co dobrze wpływa na odczucia osoby czytającej naszą aplikację.
- Nie nastawiaj się na ilość, nastaw swoje CV na jakość. Aplikacja nie powinna być dłuższe niż 2 strony. Zbyt duża liczba zbędnych wiadomości zniechęci osobę czytającą do przeczytania wszystkiego do końca.
- Pisz zwięźle. Przedstaw swoje konkretne dokonania i posługując się przykładowo. liczbami („wzrost sprzedaży o 20%”).
- Poprawnie przedstawiaj dane. Zachowaj chronologie.
- Nigdy nie wysyłaj aplikacji z błędami ortograficznymi, literowymi lub stylistycznymi.
- Nie koloryzuj opisując swoje zainteresowania..